Sct. Nicolai Kirke genåbner med stor festgudstjeneste

Efter godt et års lukning er Aabenraas store kirke, Sct. Nicolai Kirke, nu endelig klar til genåbning. Det sker ved en festgudstjeneste søndag, den 4. februar, klokken 11.

Her medvirker kirkens tre præster, Jørgen Jørgensen, Jakob Monberg Hansen og Anke Krauskopf samt kirkens højmessekor og kantori under ledelse af organist Thomas Bach Hansen, der musikalsk lover en ”fest uden lige”.

Efter gudstjenesten serveres bobler og kransekage i kirkens nordskib, og der vil være rig lejlighed til at gå omkring og betragte hvor flot, kirken er blevet.

Kirken er nykalket, den er nyindrettet i sideskibene og ved altret, og først og fremmest har kirken fået et mere bæredygtigt og billigere varmesystem med fjernvarme i stedet for elvarme. Denne udskiftning var hovedårsagen til lukningen. Senere på året går en istandsættelse af kirkens klokketårn og dets fundament i gang – i det tidsrum er kirken fortsat i brug.