Høje Kolstrup Kirkes organist er nu fastansat

Høje Kolstrup Kirkes organist gennem et år, Gethin Davies-Jones, er netop blevet fastansat.

Gethin Davies-Jones har været ansat i et et-årigt vikariat, og efter opslag af en fast stilling, prøvespil og ansættelsessamtaler er han valgt blandt ti ansøgere.

Administrationschef i Aabenraa Sogn, Morten Hansen, glæder sig.

­_ Både over mange gode kandidater til stillingen og over, at det er lykkedes at fastholde en så dygtig organist og musiker til en fast stilling.

Gethin Davies-Jones, der bor i Haderslev, kommer oprindeligt fra det nordlige Wales og er uddannet blandt andet i Manchester. På sit musikalske CV har han blandt andet koncerter i kirker og domkirker i Frankrig, Tyskland, England og Danmark, kammerkoncerter sammen med musikere fra Aarhus Symfoniorkester, og han har dirigeret kor og orkestre i både Norge og Danmark.

Kirsten L. H. Christensen