Tilmelding sker i 2 dele. Første del er tilmeldingen til selve konfirmationsforberedelsen og næste del er tilmelding til konfirmandkommunikationen.

Vigtigt: brug PC eller MAC, ikke tablet eller telefon da det kan give fejl i løbet af tilmeldingen.

DEL 1:

Log in her: Konfirmandtilmelding | Folkekirken.dk

Trin 1 - Introduktion
Her står hvilke oplysninger du skal have klar, og forudsætninger for at kunne bruge systemet

Trin 2
Vælg barn

Forælderen vælger konfirmanden fra drop-down liste over de børn under 18 år, vedkommende har forældremyndighed over.

Konfirmationsforberedelse og konfirmation

Forælderen udfylder, hvor barnet skal gå til konfirmationsforberedelse, og hvor konfirmationen skal foregå. Begge steder er sat til bopælssognet, men kan ændres.

Forældrene må ikke ansøge om konfirmationsforberedelse eller konfirmation i et andet sogn end bopælssognet, før de har en aftale med det pågældende sogn/kirke.

Forælderen markerer om barnet er døbt/ikke døbt, og om dåben har fundet sted i folkekirken eller i en anden kristen kirke.

Trin 3 - Oplysninger om forældre

Forælderen udfylder egen mailadresse og telefonnummer.

Ved 2. forælder står kun personnummer, og 1. forælder skal udfylde navn, mailadresse og telefonnummer på 2. forælder.

Trin 4 - Oversigt

Her er oversigt over det ansøgte. Nederst står hvem der skal signere ansøgningen.

Håndtering af persondata - og underskrift

Ved klik på 'Underskriv' kommer besked om 'Håndtering af persondata'.
Nederst skal du klikke på 'Accepter'. Klikker du på 'Afvis', kommer du tilbage til oversigtssiden.

Efter klik på Ja, jeg accepterer, sendes forælderen videre til at signere med MitID.

Trin 5 - kvittering

Efter signering får forælderen en kvittering på sin indtastede tilmelding, som også sendes til hans/hendes egen mail, der er angivet i ansøgningen. Hvis der er fælles forældremyndighed, og der er udfyldt oplysninger om mail adresse på 2. forælder, får han/hun ligeledes en mail til signering.

Medsignering af konfirmandtilmelding

Mail til den anden forælder, som skal signere kan gøres på 2 måder:

1. Medsignering kan ske ved at finde signeringsmail, som vist i eksemplet nedenfor og klikke på linket i tilmeldingen.

2. Medsignering kan også ske ved at nr. 2. forælder logger sig på den digitale tilmelding (på folkekirken.dk - eller hvis linket er lagt på sognets hjemmeside).

Find evt. Konfirmandtilmelding på folkekirken.dk

Vær opmærksom på: Medsignering skal ske senest 14 dage efter tilmeldingen er igangsat. Ellers skal forældrene tilmelde barnet på ny.

DEL 2.

Log på her